23 Haziran 2013 Pazar

Das Parfum

Çok önceleriydi. Kaç yıl oldu hatırlamıyorum. Kuzenim bizdeki adı ile "Koku" adlı romanı okuyordu. Kendisi "gurbetçi" olduğundan ötürü kitabı orijinal dilinde okuyordu pek tabii. Daha okuma alışkanlığımın olmadığı yıllara rastlayan, Koku ile tanışmamı sağlayan bu olay daha sonra Patrick Süskind'in baya bir sükse yapmasını da sağlıyordu. Tabii ki Almanya'daki halini bilemem, Türkiye adına konuşuyorum.

                                                                    ***

Daha sonraları kitabı Taksim/Aslıhan Pasajı'nda dolaşırken gördüm ve nereden hatırladığımı düşündüm. Almadan edemedim. Yaklaşık bir yıl öncesine rastlayan bu satın alma durumu ile hayatımın şu anki noktası arasında bir uçurum olması da çok ironiktir. Bir kitabın aslında ne denli önem arz edebileceğini düşününce ilginç hissettiğimi söylersem yalan olmayacaktır, bunu da özel bir not olarak düşeyim buraya.

                                                                    ***

Bu alegorik şaheserin Nirvana'nın "Scentless Apprentice" adlı şarkısına da ilham kaynağı olduğunu internette araştırırken öğrendim. Müzik zevkim iyi değildir şarkı hakkında yorum yapamayacağım ama kitap farklı yapısı ile kendini büyük bir zevkle okutturuyor diyeyim, gerisi size kalsın.

Ufuk Tolga Aldırmaz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...